Реєстрація ТОВ - 9 основних питань

Сергій Стародуб, юрист
30.08.2022
Ви вирішили зареєструвати юридичну особу. Що далі?
Найбільш зручною та поширеною формою юридичної особи на даний час є товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ). Наша компанія вже багато років надає послуги, які супроводжують вас на шляху до відкриття ТОВ та створення власного бізнесу. Насамперед що потрібно врахувати перед створенням ТОВ? Про це — нижче. Після вашого звернення в нашу компанію вам буде надано анкету, інформація з якої стане основою для процесу реєстрації.

1. Назва компанії

Згадуємо приказку "Як човен назвеш, так він і попливе". До вибору назви ТОВ треба підійти відповідально. Чинним законодавством передбачено, що не може існувати двох ідентичних назв ТОВ, тому перш ніж створити документи для реєстрації, потрібно перевірити чи не існує ТОВ з такою ж назвою. Це можна зробити на сайті Міністерства юстиції України. Але на момент написання статті цей сайт не працює у зв'язку з військовими діями. Тому перевірити можна через Опендатабот.
Для назви ТОВ ви повинні використати українську мову, а за бажанням, додатково - вказати назву англійською. Для назви можна використовувати розділові знаки та символи: лапки (" ", " ", « », які є тотожними), крапка (.), кома (,), двокрапка (:), дужки /( )/, апостроф ('), дефіс (-), тире (–), скісна риска (/), знак оклику (!), знак питання (?), номер (№), плюс (+), знак рівняння (=), зірочка (*), ет комерційне (@), амперсанд (&) та цифри: арабські (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0) та римські (I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, L, C, D, M). Варто також продумати, як буде звучати скорочена назва вашого підприємства.

2. Перелік видів діяльності за КВЕД-2010

Важливо знати, чим саме буде займатися ваша компанія. Яке саме виробництво буде налагоджено та в якій галузі? Які послуги будуть надаватися і т. д. В залежності від цього обирається один основний КВЕД та, зазвичай, декілька інших - додаткових. Обрати КВЕД ви можете самостійно за посиланням.
Якщо вибір викликає труднощі, краще звернутися за допомогою до наших консультантів, які відштовхуючись від вашого бачення діяльності підберуть найбільш оптимальний варіант. В процесі діяльності юридичної особи є можливість змінити, додати чи виключити КВЕД, однак варто врахувати, що це потребуватиме додаткових грошових витрат. Також, правильно обрані КВЕДи під час перевірки податковою знижують ризики певних санкцій, але це вже окрема тема.

3. Юридична адреса

Тут ви повинні зазначити фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління й обліку. Обов'язково зазначити індекс та повну назву міста, району, області. Навіть якщо ваше підприємство здійснює діяльність в різних частинах міста чи країни, юридичну адресу варто зазначити лише одну - там, де знаходиться головний офіс компанії. Інформація про юридичну адресу ТОВ є публічною, за нею ведеться спілкування з державними органами та надходить кореспонденція. Більш детально про юридичну адресу читайте в статті.

4. Розмір статутного капіталу

Для ТОВ відсутній мінімально встановлений розмір статутного капіталу. До складу статутного капіталу можуть входити як грошові кошти, так і майно. У випадку виникнення будь-якого виду відповідальності, ви, як засновник, будете її нести в межах свого статутного капіталу. Статутний капітал — це ті гроші, на які буде існувати ТОВ до того моменту, поки не почне приносити прибуток. Статутний капітал складають вклади засновників ТОВ.

5. Номер телефону та е-mail вказуються обов'язково!

Наголошуємо на важливості даного пункту. Доступ до цього номеру телефону та електронної пошти повинен бути у вас постійним. Саме через ці засоби зв’язку з вами будуть спілкуватися органи державної реєстрації, податкова служба і т. д. В юридичному просторі діяльності ТОВ важливу роль грають повідомлення та строки. Тому щоб не потрапити в халепу — варто вчасно реагувати на отримані листи та відповідати на дзвінки. Це допоможе запобігти виникненню непорозумінь та настання відповідальності. Можемо рекомендувати зареєструвати окремо номер телефону та електронну пошту для вашого ТОВ.

6. Система оподаткування

Від вибору системи оподаткування залежить скільки ви будете віддавати державі грошей у процесі діяльності ТОВ. Зазвичай оподаткування здійснюється у трьох варіаціях: загальна система без ПДВ, загальна з ПДВ, єдиний податок. Якщо ви не знаєте, яку систему краще обрати саме для вашого ТОВ, наші співробітники зможуть надати вам консультацію з цього питання.

7. Директор ТОВ

Людина, яка буде керувати вашим «дітищем». В Україні директором може бути виключно фізична особа. Це може бути людина, яку ви наймаєте на цю посаду, або ж один із засновників вашого ТОВ. Також існують варіанти, коли рада директорів визначає генерального директора для управління ТОВ. Але йдемо від того, що чим простіше — тим краще. Якщо ж ви хочете призначити директором ТОВ іноземця — це викличе певні складнощі. Для призначення на посаду директора нерезидента України необхідно отримати дозвіл на працевлаштування в Україні, що можливе лише після реєстрації ТОВ.

8. Засновники (учасники) ТОВ

Засновниками ТОВ можуть бути як фізичні особи, так і юридичні. Засновник може бути єдиним (тобто один) або їх може бути декілька. Обов’язково вказується розміру частки в статутному капіталі кожного засновника. Якщо у складі засновників ТОВ є фізичні особи нерезиденти, то перед реєстрацією фірми обов’язковим є отримання засновником-нерезидентом ідентифікаційного коду в податковій особисто або з нашою допомогою.

9. Чи є засновник (и) засновниками в інших ТОВ? Чи є серед засновників ТОВ фізичні особи-підприємці (ФОП)? Якщо так, то чи змінювались паспортні дані з дня реєстрації ТОВ та з дня реєстрації ФОП?

Слід зауважити, що досить часто трапляються випадки, коли у реєстрації ТОВ може бути відмовлено, оскільки є розбіжність даних про засновників, які ви надаєте, з тими, які вже є в Єдиному державному реєстрі. Таке можливе, наприклад, якщо засновник зареєстрований як фізична особа-підприємець або є співзасновником іншої юридичної особи та дані про нього (адреса, прізвище і т. д.) з того часу змінилися, але відомості про це в ЄДР не були внесені. Саме для таких випадків слід одразу прописати всі зміни. Це зменшить ризик отримання відмови.

В компанії Аудит-Альянс ви можете отримати безкоштовну консультацію щодо вибору системи оподаткування, особливостей сплати податків, схем початкового фінансування та інших питань.